T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Bayındır İlçemizin bir bölümünde tarımsal üretim; ağırlıklı olarak zeytine dayanmaktadır. Bayındır'daki toplam tarım arazilerinin yaklaşık yüzde % 54’ünü zeytin bahçeleri teşkil etmekte olup, takribi 3.851.100 zeytin ağacı ile ilçemiz Türkiye'deki zeytin üretiminin önemli merkezlerinden biri konumundadır. Son dönemde Kaymakamlığımıza ulaşan bilgiler ve ilçemizde yaptığımız incelemeler kapsamında, zeytinlik arazilerde otlatılan hayvanların zeytin ağaçlarına zarar verdiği, dallarında ve sürgünlerinde hasara yol açtığı şeklinde yakınmalarla karşılaşılmaktadır. Kaymakamlığımız tarafından bu konuda yapılan araştırma çerçevesinde, üreticilerden alınan bilgilere göre şikayet konusu olan zeytin ağaçlarına zarar verilmesi hususunun ilçemizde üreticilerin ekonomik olarak kayba uğramasına yol açtığı anlaşılmaktadır.
3573 sayılı Zeytinliğin Islahı ve Yabanilerinin Aşılattırılması Hakkında Kanunun 14’üncü maddesi ile bu Kanuna dayanılarak çıkarılan yönetmeliğin 29’uncu maddesinde; “ Zeytinliklere her çeşit hayvan sokulması, yerleşim sahaları hariç, zeytin sahalarına en az bir kilometre yakınlıkta koyun ve keçi ağılı yapılması yasaktır. Ancak çift sürme ve nakliyatta kullanılan hayvanlara ağızlık takılması şartıyla müsaade edilir.” hükmü yer almaktadır. Kanun ve yönetmelikte yer alan hükme göre zeytinlik arazilerine hayvan sokulması ve bu alanlara en az bir kilometre yakınlıkta koyun ve keçi ağılı yapılması yasaklanmış durumdadır.
İlçemizde gerçekleştirilen güvenlik ve tarım sektörü toplantılarında üreticilerle yapılan görüşmelerde hasat sezonunda vuku bulan zeytin hırsızlığı olaylarıyla ilgili yakınmalar dile getirilmekte, Kaymakamlığımıza bu konuda çok sayıda şikayet ulaşmaktadır. Kaymakamlıklar, Belediyeler, Kolluk Birimleri, Tarım Müdürlükleri, Ziraat Odaları ve Çiftçi Mallarını Koruma Başkanlıklarıyla yapılan görüşmelerde zeytin arazilerinde hasat sezonunda çok sayıda hırsızlık olayı meydana geldiği, bu olayların ancak bir kısmının şikayete konu olduğu, bu durumun zeytin üreticilerinin mağduriyetine neden olduğu anlaşılmaktadır.
Zeytin üreticileri açısından bir diğer güncel sorun, rızasız ve hasat döneminden gerçekleştirilen başak toplama faaliyetidir. Başakçılık olarak ifade edilen aktivite, normal şartlar altında hem tarladaki tüm ürünün temizlenmesi ile üreticiye fayda sağlamakta hem de ürünün israfının önlenerek toplumun tüm kesimlerinin zeytinin bereketinden faydalanmasına vesile olmaktadır. Bununla beraber başakçılığın genel kabul görmüş sınırları zorlanarak henüz üreticileri tarafından hasadın devam ettiği dönem içinde ve ticarete konu olacak şekilde gerçekleştirilmesi kamu düzeni açısından çeşitli mahsurlar ortaya çıkarmaktadır. Vatandaşlarımızın refah, huzur ve güvenliğini sağlamak devletin asli görev ve sorumluluklarındandır. Bu sebeple her türlü tedbiri alma yetki, görev ve sorumluluğu da kamu idarelerine aittir.
5442 Sayılı il İdaresi Kanununun 32.maddesi (ç) fıkrasında " İlçe sınırları içinde huzur ve güvenliğin, kişi dokunulmazlığının tasarrufa mütaallik emniyetin, kamu esenliğinin sağlanması ve önleyici kolluk yetkisi kaymakamın ödev ve görevlerindendir.
Bunları sağlamak için kaymakam gereken karar ve tedbirleri alır. Bu hususta alınan ve ilan edilen karar ve tedbirlere uymayanlar hakkında 66 ncı madde hükmü uygulanır."
5442 sayılı İl İdaresi Kanununun 66 ncı maddesinde; “İl genel kurulu veya idare kurulları yahut en büyük mülkiye amirleri tarafından kanunların verdiği yetkiye istinaden ittihaz ve usulen tebliğ veya ilan olunan karar ve tedbirlerin tatbik ve icrasına muhalefet eden veya müşkülat gösterenler veya riayet etmeyenler, mahallî mülkî amir tarafından Kabahatler Kanununun 32 nci maddesi hükmü uyarınca cezalandırılır. "
5326 sayılı Kabahatler Kanununun “Emre aykırı davranış” başlıklı 32 nci maddesinde; “Yetkili makamlar tarafından adlî işlemler nedeniyle ya da kamu güvenliği, kamu düzeni veya genel sağlığın korunması amacıyla, hukuka uygun olarak verilen emre aykırı hareket eden kişiye yüz Türk Lirası idarî para cezası verilir (*2022 güncel hesaplaması ile ... TL). Bu cezaya emri veren makam tarafından karar verilir.…”hükümleri amirdir.
Bu kapsamda 1.11.2022 tarihinde Bayındır ilçesinde gerçekleştirilen toplantıda da bütün katılımcılar tarafından konuyla ilgili kapsamlı olarak değerlendirmeler yapılmış ve sorunun çözüme kavuşturulması için önlem alınması talep edilmiştir.
Yukarıda belirtilen mevzuat hükümleri doğrultusunda zeytin hırsızlıklarının önlenerek üreticilerin mağduriyetinin önüne geçilmesi amacıyla ilçemiz sınırları içerisinde aşağıda belirtilen hususların uygulanmasına karar verilmiştir.
Belirlenen kurallara aykırı hareket edenler hakkında, açıklanan mevzuat hükümleri çerçevesinde yasal işlem yapılarak 5326 sayılı Kabahatler kanunu 32.maddesinde öngörülen idari para cezası uygulanacaktır. Bu konuda, sorumluluk alanlarına göre, Jandarma Komutanlıkları ve Emniyet Müdürlükleri tarafından denetim gerçekleştirilecek ve sonucunda tespitler üzerine idari işlem yapılacaktır. Kaymakamlıklar tarafından ilgili kuruluşlar arasında gerekli koordinasyon sağlanacak, iş ve işlemler yakından takip edilecektir. Hasat döneminde bu kurallara uymayarak rızasız başakçılık yapanlar hakkında ayrıca adli makamlar nezdinde “Hırsızlık” suçundan; bu zeytinleri ilgili kurallara uymayarak satın alan kişiler hakkında ise “Suç Eşyasının Satın Alınması veya Kabul Edilmesi” suçundan adli makamlara suç duyurusunda bulunulacaktır.
Bu karar yayımı tarihinde itibaren yürürlüğe girecektir. İlanen tebliğ olunur.